Tuesday, May 27, 2008

您就是亿万富翁

有一位生活在费城的年轻人,整天唉声叹气,愁眉不展,逢人便吐苦水:“我实在是太不行啦!父母没有给我留下遗产,我没有别墅,没有小气车,甚至连到海边渡一次假的钱都没有。”
一位老者对年轻人说:“我有办法让你变得很有钱,但你必须用你所拥有的东西来交换。你愿意吗?

年轻人高兴的说:“我有什么东西值钱的吗?如果有,你要什么我都愿意,只要你能让我成为富翁。

“我以50万买你的一只手,你愿意吗?”

“啊?一只手?我舍不得手。我不愿意!”青年人毫不犹豫的拒绝了。

“那么,我用100万买你的一条腿,可以吗?”年轻人又坚决地摇了摇头。

“两只眼睛呢?1000万?”年轻人恐怖的摇头。

“不然我以一亿的价格向你收购你的两粒眼睛,两只手和两条腿,好吗?”

年轻人不经思索断然拒绝了。

老 者笑说:“你看,你现在至少已经拥有了一亿了,只是暂时还不想要这笔钱罢了。年轻人,一个有手,有脚,有眼睛的人还怕没有钱吗?实际上,凭你所有的一切, 你已经就是一位亿万富翁了。所以一定要看重这些无价的宝物,让它产生有利于自己,家人,社会,国家甚至人类有益的事。为自己造就浩大的人生价值和意义。不 要因为任何的挫折,打击,消极或暂时的不顺心,而把这一切给看轻和随意伤害自己的身体。这是愚蠢的,必吃大亏的,终会后悔的。”

*要懂得珍惜眼前所拥有的,不要只是一值追求那没有的。


A young man from Philadelphia sighs all day, with a worried look, complained “I’m too unfortunate! My parents left nothing for me. I don’t have a villa or a car! I can’t even afford a short vacation”. An old man said to the young man, “I have the means to make you very much richer, but you must exchange it with your current possession.”

The young man excitedly said, “Really? I would give you anything I have, so long as you can make me a wealthy man.”

“I will spend $500,000 to buy your hand”

“A hand? NO WAY” the young man rejected without hesitation.
“Then, how about a million dollars for your leg?” The young man firmly shook his head.

“Two eyes for 10 million dollars?” the young man declined again.

“Ok, I’ll purchase your eyes, both hands and both legs with a billion dollars” the young man refused without any thought.

The old man smiled, “Now you know that you possess at least a billion dollar. You just don’t want it at this moment!”

No comments:

 
Copyright 2009 Ekimkee. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan